Social media
marketing je mlada grana marketinga, ali se već susreće sa prvim „dečijim
bolestima“. I to ne zbog nepoznavanja community managementa kao procesa vođenja
jednog brenda na društvenim mrežama, već zbog nepozvanja suštine brenda i
njegovih elemenata i kako oni treba da se reflektuju na svaku komunikaciju, pa
i onu online.
Opšta mesta, strane koja liče jedna drugoj i sadržaji koji
se vrte u krug i mogu odgovarati bilo kom brendu. Sve vodi ka tome da brend na
društvenim mrežama gubi svoj karakter, odnosno gubi vezu sa osnovnim
vrednostima brenda i za njegove korisnike postaje neperepoznatljiv na ovim
platformama. Sve pod pretpostavkom da brend ima izgrađen identitet u offline
komunikaciji.
Ovo su samo neka opšta mesta koja se najčešće mogu sresti na
Facebook stranama kod nas:
01 Fotka
životinje “baš sam šašava“ i neeegde spomenuti brend
Facebook mi se ovih dana pretvorio u Zoo vrt. I to ne
zato što sam lajkovao strane svih svetskih ZOO vrtova, već zato što je to postala
uobičajena praksa mnogih brendova kada nemaju/ ne znaju šta da kažu: Zalepiš
kucu, macu ili bebeću nasmejanu facu i lajk je zagaratovan!
02 Memovi i
demotivacioni posteri
I dalje na talasu memova, domaći online prostor obiluje
ovakvim sadržajima, i to većinom stranim ili potpuno nerelevantnim za brend.
03 Mudrosti o
prolaznosti, večnosti, ljubavi
Community menadžere iza nekih strana zamišljam sa brdom onih
100 dinara knjiga sa mudrostima o sreći, ljubavi, prijateljstvu. I lepo je
to, i nije na odmet poneki put se poslužiti mislima pametnijih, ali
gde je tu vaš brend?
04 Slavljenje petka i
hejtovanje ponedeljka
Da, svaka nedelja ima ponedeljak i petak, i eto – dva dana
manje za postovanje! Pa iako fanovi na strani pretežno ne rade, nema
veze, poželite im „Uspešnu radnu nedelju“. I naravno, lud i nezaboravan provod
petkom i subotom uveče, iako imaju nekih 56 godina na primer.
05 Jedna slika vredi
1000 reči, ali bez slike
Mnogi brendovi ne shvataju suštinu društvenih mreža, a još
manje mogućnosti percepcije ljudi. Pa tako nije mali broj strana koje svoju
komunikaciju svode na pisanje statusa bez ikakve fotografije, linka ili
videa. Strategija „Pišem ti pismo“, više ne radi na društvenim mrežama ukoliko
niste na Twitteru, a i tamo sve manje, jer svoje fanove uskraćujete za vizuelni
doživljaj, a on je jako bitan za jedan brend.
06 Linkovanje, uludo
šerovanje
Tek smo otvorili stranu i ko će sad tu nešto da smišlja ili
da strategiše. Dovoljno je da šerujemo nama omiljene sadržaje sa drugih strana.
Pa da li je baš tako?
07 Besplatni oglasni
prostor
Ovoga je sve manje, i na sreću, sve je manje brendova koji
društvene mreže zamišljaju kao idelano mesto za podeliti sa fanovima svoju
najnoviju offline kampanju. Besplatno, naravno!
Rešenje: Voditi
brend na društvenim mrežama nije tek tako i nije tako lako! Većina brendova
zahteva kreiranje sopstvenog jedinstvenog sadržaja, što znači više vremena i pažnje
koju im treba posvetiti. Uostalom, isto je kao i kad krenete u proces rada
i na tradicionalnoj kampanji. Ne idete odmah na TV ili radio, već započinjete
procese istraživanja, planiranja, pa tek onda kreiranja jedinstvene
komunikacije sa publikom.
Budite ORIGINALNI,
RELEVANTNI I DRUGAČIJI! To uvek prolazi!
by IVAN ŽIVKOVIĆ,
Kreativni direktor i osnivač Pioniri Communications
No comments:
Post a Comment